• O nás
  • GPS sledování vozidel
    Monitoring
  • Mezinárodní doprava a spedice
    Logistika
  • Autoservis
    pneuservis
  • Kontakty
  • Potřebujete poradit
    s GPS sledováním
    vozidel?
    Vyřešíme Vám
    problémy s logistikou!
    Zanechte nám kontakt.
    Zavoláme Vám!

    Sledování PHM

    « zpět

    a) Hladinová sonda IBR (externí příslušenství)

    b) Diferenční elektronický průtokoměr (externí příslušenství)

    c) Sběrnice CAN/FMS (výbava vozidla)

    d) Plovák v palivové nádrži (výbava vozidla)

     

     

    a)

    Hladinová sonda IBR

    Externí sonda pro hladinové měření paliva konstrukčně vychází z komponent, které používají výrobci automobilů pro měření paliva v nádrži. Jedná se o léty provozu vyzkoušenou a osvědčenou metodu, která se stále vyvíjí a zdokonaluje

     

    Naše sonda se od těchto odlišuje mnohonásobně vyšší přesností měření a mechanickou odolností.


    Jako celek byla sonda otestována tlakovou zkouškou č. 61148-05 ve firmě TÜV UVMV s.r.o. Smontování sondy z jednotlivých komponentů a montáž do palivové nádrže vozidla může provádět pouze výrobcem proškolený pracovník.

     

               

     

    Sonda má uvnitř plovákové trubky jazýčková relé a rezistory na desce plošných spojů. Současně je zde integrován modul, který převádí analogovou informaci (množství litrů) na zprávu ve formátu podle protokolu SAE J1939 (PGN 65276, spn_96 Fuel Level) na sběrnici CAN.

     

    Současně se zprávou o hladině se odesílá informace s aktuální teplotou paliva v nádrži. (Využitelné např. pro přepočet tepelné roztažnosti nafty při 15°C)

     

    Rychlost vysílání dat: 250Kb/sec, (125Kb/sec)

    Napájecí napětí: 8-30V= ,

    Spotřeba v provozu se zapnutým klíčkem: 20mA, v klidu s funkcí alarm 10mA, úsporný mód bez alarmu 1mA.

    Přesnost měření: do 1,5% z objemu nádrže.


    Součástí montáže sondy do vozidla je provedení kalibrace nádrže. Definuje se vztah mezi přesnou výškou hladiny vzhledem k množství litrů paliva uvnitř nádrže.


    Sonda má trvale k dispozici informaci o množství litrů v nádrži. Měření probíhá bez ohledu na aktivitu sběrnice CAN vozidla. Modul obsahuje současně i vstup který se využívá k informaci o stavu spínací skříňky vozidla. Pokud dojde k úbytku paliva u odstaveného vozidla (vypnutý klíček) aktivuje se funkce ALARM. 

     

    Konkurenční výhody

    - spolehlivá detekce hodnoty tankování a úbytků 

    - velká mechanická odolnost 

    - měření více nádrží na jednom vozidle

    - měření teploty paliva v nádrži

    - dlouhodobá stálost a přesnost měření i při současném míchání různých paliv (nafta, bionafta)

    - velice jednoduchá montáž, kalibrace nádrže i případný servis 

    - bezúdržbové provedení

    - možnost přemontáže na jiné vozidlo

    - možnost prodloužení

    - kompatibilita s různými systémy

     

     

    b)

    Diferenční průtokoměr DWF, DWF-T

    Měřiče PHM řady DWF poskytují velice efektivní řešení pro měření spotřeby PHM a provozní doby vozidel s mechanicky, nebo elektronicky
    řízenými vstřikovacími systémy naftových motorů. Průtokoměry DWF je možné použít i v mechanizačních prostředcích(stavební a zemědělské stroje),
    říčních lodích, kompresorech a dieselových agregátech, kde již jiné systémy měření skutečné spotřeby PHM nelze použít.
     

     dwf 

     

    Dvoukomorový diferenční průtokoměr DWF funguje na principu výpočtu spotřeby paliva jako rozdílu mezi průtoky v komorách průtokoměru na sacím a
    přepadovém potrubí. To znamená, že průtokoměr měří jak přečerpávání paliva do vstřikovacího čerpadla, tak i palivo vracející se do palivové
    nádrže. Měřicí rozsah průtoku paliva vzhledem k technologii měření oválným ozubením je 4 – 400 litrů za hodinu. Horní hranice průtoku paliva

    může být krátkodobě i vyšší.

     

    Datové výstupy průtokoměru je možné propojit s jakýmkoliv monitorovacím GPS/GSM-GPRS zařízením, nebo záznamníkem s integrovaným jedno, nebo
    dvojimpulzním vstupem.

     

    Model DWF má 2 impulzní výstupy, 2 × Hall senzor pro vstupní a výstupní komoru.

    Model DWF-T je vybaven patentovaným ohřevem obou měřících komor, který zamezuje zamrznutí paliva v zimním období a umožňuje tak nasazení
    strojů a techniky i v extrémních podmínkách.

     

    Technické parametry

    Uvedené údaje vyhovují harmonizovaným normám ČSN 55014-1ED.2:2001 a ČSN EN 55014-2:1998.

    materiál                                               dural
    rozsah průtoku (Qmin/Qmax)                 4/400 l/h
    provozní tlak                                        16 bar statický
    teplotní rozsah                                     -40…+125 °C
    montážní poloha                                  vertikální
    rozměry palivového přípoje                   M14×1,5
    měřené médium                                  diesel, RME
    přesnost měření na komoru                   ± 1 % průtoku
    provozní napětí                                    12–28 V
    odběr proudu                                      12 mA
    výstupní signál                                     pulzní
    počet impulzů vstupní komory               400/l
    počet impulzů výstupní komory              400/l
    povolená propustnost palivového filtru    0,05 mm
    třída těsnosti                                        IP68 (zalito hmotou)
    elektromagnetická kompatibilita             EMC 2004/108/EC

    Výhody používání průtokových měřičů řady DWF
    •    Možnost nasazení téměř ve všech elektronicky a mechanicky řízených vstřikovacích systémech naftových motorů.
    •    Možnost nasazení v mechanizačních prostředcích (stavební a zemědělské stroje), kompresorech a dieselových agregátech, kde již jiné systémy měření skutečné   spotřeby PHM nelze použít.
    •    Jednoduchá instalace.
    •    Vysoká přesnost měření skutečné spotřeby PHM.
    •    Možnost zapojení na jakékoliv monitorovací GPS/GSM-GPRS zařízení, nebo záznamník s integrovaným jedno nebo dvojimpulzním vstupem.
    •    Možnost relevantního vyhodnocování skutečné a průměrné spotřeby PHM i na kratší úseky.
    •    Možnost skutečné analýzy spotřeby PHM vůči jakýmkoliv provozním podmínkám a úplná nezávislost na terénních podmínkách.
    •    Možnost analýzy vůči množství skutečně doplněného paliva (zamezení úniku paliva).
    •    Výsledky měření nejsou zkreslené pohybem a teplotní roztažností paliva v nádrži.

     

     

    c)

    Sběrnice CAN/FMS

    Sledování PHM pomocí vozidlové sběrnice CAN/FMS. Vozidla zpravidla po r.v. 2001 jsou vybavena datovou sběrnicí CAN (Controller Area Network)

    po níž tečou různé zprávy, m.j. stav PHM v nádrži a spotřeba. Tyto zprávy je jednotka LUPUS schopna číst a dále posílat do Webdispečinku.

    Data z CAN/FMS není třeba kalibrovat, zprávy o PHM jsou v % objemu nebo litrech. Pro zobrazení ve Webdispečinku je nutné znát pouze objem palivové nádrže.

    Připojit lze všechna nákladní vozidla vybavena rozhraním FMS (fleet managment systém)
    Přímé připojení sběrnice CAN není v souladu s výrobcem vozidla.

    Existuje však možnost - CAN sniffer - zařízení, kreté pouhým přiložením k vodičům datového vedení "poslouchá" komunikaci na sběrnici.
     
    Dále je možné číst sběrnici VW group. S postupujícím vývojem jednotky LUPUS přibývají další značky a typy vozidel.

     

     

    d)

    Plovák v palivové nádrži


    Je zařízení určené k zobrazování aktuálního stavu PHM v palivové nádrži motorových vozidel a pracovních strojů.  Technicky funguje jako proměnný rezistor s jezdcem unášeným pomocí plováku, hladinou paliva v nádrži.

    K tomuto se lze připojit mobilní jednotkou LUPUS a následně sledovat stav PHM ve statistikách Webdispečinku.

    Varianty připojení stávajícího plováku vozidla

    napojení na stávající plovák se SW kalibrací  –  pokud se napojuje stávající plovák je vždy třeba provést SW kalibraci nádrže. Použití u všech typů palivových nádrží a plováků, kde elektroinstalace vozidla dovoluje jeho připojení.  

    napojení na  stávající plovák s HW kalibrací – vhodné rovněž pro všechny typy plováků, nikoliv však pal.nádrží. Je vhodné jen u nádrží, jejichž hrdlem je přímo dostupné dno, pro úplné vyčerpání. (pomocí HW kalibrace se měření výrazně zpřesní oproti SW kalibraci).

    Postup kalibrace nádrže - Softwarová
    Spočívá ve sběru dat při postupném vyprazdňování do 1/4, 1/2, 3/4 objemu nádrže. Po dosažení každého bodu je nutné tankovat plnou nádrž. Tankování do plné nádrže je vhodné opakovat vícekrát po instalaci jednotky. Poté sestavíme kalibrační křivku, na základě údajů o natankovaném množství získaném od zákazníka a naměřených hodnot Webdispečinku.

    Postup kalibrace nádrže - Hardwarová
    Spočívá v úplném vyčerpání nádrže a postupném plnění např. po 10 litrech. Zaznamenáváme hodnotu získanou z plováku, k níž přiřazujeme načerpané litry. Z těchto hodnot později sestavíme kalibrační křivku. Tato kalibrace je používána vždy u externích hladinoměrů PHM.

     

     



    SPED-IT s.r.o.
    K Sádkám 158, 159 00 Praha 5

    Tel.:   +420 257 223 909
               +420 725 441 442

    E-mail: sped-it@sped-it.cz

    Obchodní oddělení
    +420 257 223 909
    +420 606 101 001

    Servisní oddělení a technická podpora
    +420 257 223 909
    +420 774 555 159, +420 603 463 557